środa, 20 grudnia 2017

Kurs na rowerek do bombki 3D


Witajcie!

Dziś biegnę do Was z kursem na rowerek do makiety zimowej. Dostałam zamówienie na bombkę, przed którą będą stały dwa rowery. Inspiracją było zdjęcie, które otrzymałam. W miejscu auta miały stanąć rowerki. Poniżej zdjęcie.



Tak się prezentuje całość:


To teraz przejdźmy do tego co jest nam potrzebne aby wykonać miniaturowe rowerki:
Na zdjęciu jest tusz - jednak jego docelowo nie wykorzystałam, wymienię też kilka rzeczy które na pierwsze zdjęcie się nie załapały.
* pęseta
* igła/szpilka
* taśma papierowa
* małe nożyczki
* sznurek
* papierowe kwiatki a dokładnie ich druciki
* czarny sznurek lub nitka
* perełki w płynie
* czarna farba
* pędzelek 


Ok, to do dzieła. 
Zaczynam od ustalenia jakiej wielkości potrzebne będą nam koła do roweru. Ja ustaliłam to na podstawie wielkości domku papierowego - tak aby nie były za duże. Idealnie do tego nadał mi się cieniutki pędzelek. Do zrobienia miałam 2 rowerki, więc potrzeba było 4 kółeczka.

 

Następnie odcięte kółeczka odkładamy i zajmujemy się przyszłymi szprychami. U mnie koło ma małą średnicę więc zrobiłam tylko 4 sznureczki co dało nam 8 szprych.

Pod szprychy wkładam kółeczko i przyklejam je do nitek.


 Po wyschnięciu kleju obcinam wystające nitki.





Teraz najtrudniejsza część. Aby wykonać te elementy miałam otwarty na podglądzie wygląd najprostszego roweru. Potrzebne będą: część obejmująca przednie koło, narzeczony podpowiada że zwie się to widelcem, rama rowerowa, kierownica i rurka na siedzisko.





Teraz sklejamy całość: obejma na koło, w tą obejmę wchodzi rama, do ramy przyklejamy drugie koło roweru. Następnie doklejamy kierownicę i drążek na siedzisko.

Tak prezentuje się w całości:

Na rurkę na siedzisko trzeba teraz zrobić owy siedzący element. Ja wykorzystałam do tego masę fimo soft. Formujemy mały, nie za gruby trójkącik. i przyklejamy na rurkę. 

Oto efekt. 
Teraz trzeba całość odpowiednio pomalować.

Koła, kierownicę i siodełko maluję na kolor czarny w obu przypadkach.

Ramy maluję na metaliczny kolor, używając do tego płynnych perełek w płynie. Kolory wedle uznania.

I tym oto sposobem nasze rowerki są gotowe. :)








Jeśli skorzystacie z tego tutorialu pokażcie co Wam powstało. Jestem ogromnie ciekawa co sądzicie o tym kursie, czy przyda się Wam. Pytajcie jeśli czegoś nie rozumiecie z chęcią odpowiem na Wasze komentarze.
Gorąco pozdrawiam! 
 

3 komentarze:

  1. Świetny rowerek :)
    A jakie maleństwo !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bombko wspaniałe a rowerki to już mikroskopijne detale, modelarstwo na całego. Fajny pomysł.
    Pozdrawiam
    Edyta
    http://sztukaspodstrzechy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej fajny kursik, niestety nie mam do czego użyć rowerów, więc poczekam na stosowną chwilę, i zapisuję kursik, na pewno się przyda kiedyś.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...